صفحه اول     درباره ما     تماس         پیوندها  
سه شنبه، 25 مهر 1396 - 19:23   
  >> روی خط خبرها:  
   آخرین مطالب  
  جزییات ماجرای ربوده شدن لنج ایرانی توسط دولت سومالی/ارتباط با صیادان ربوده شده از طریق واتس‌اپ
  قشر فرهنگی با تکلیف گرایی روح حقیقت دین داری را احیا می کنند
  لزوم فراهم سازی بستر مناسب فرهنگی متناسب با نیازهای پژوهشی
  حمایت جمعی از زنان سیستان و بلوچستان از علی اوسط هاشمی
  آزمون های نوبت دوم ورود به حرفه مهندسان در سیستان و بلوچستان برگزار شد
  رونق اقتصادی و مهار تورم مهمترین وظیفه دولت است
  آغاز ثبت نام آزمون کارشناسی ارشد فراگیر نوبت هجدهم از 23 مهر
  پیام تسلیت معاون استاندار و فرماندار ویژه چابهار به مناسبت درگذشت عالم ربانی " محمد یوسف حسین پور "
  ورود کشتی حامل بخش سوم تجهیزات طرح توسعه بندر شهید بهشتی به بندر چابهار
  دستگیری ملوانان کنارکی توسط کشور سومالی غیر قانونی است
  585 مسجد و سکوی نماز در حال ساخت در وزارت راه و شهرسازی
  دشمنان در تلاشند تا قیام امام حسین(ع) را به جهانیان برعکس معرفی کنند
  30 درصد دام وارداتی به سیستان و بلوچستان در اختیار پرواربندی ها قرار گیرد
  سیستان و بلوچستان نیازمند جذب 12 هزار معلم است
  چابهار یکی از هاب های مهم صادراتی کشور در زمینه فولاد و پتروشیمی است
  آغاز مهلت ثبت نام کارفرمایان داوطلب نمایندگی در هیات حل اختلاف اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی سیستان و بلوچستان
  برای توسعه سواحل مکران از هیچ کوششی دریغ نخواهیم کرد
  شور و عشق به امام حسین (ع) برای همیشه در قلوب مومنین ساری و جاری است
  افزایش ۲۰ درصدی جابجایی مسافر از طریق راه آهن جنوب شرق
  برگزاری اولین یادواره شهدای کارگر سیستان و بلوچستان در زاهدان
آرشیو آخرین مطالب
- اندازه متن: + -  کد خبر: 1492صفحه نخست » اخبار استاندوشنبه، 10 تیر 1392 - 04:24
رایزنی های گسترده برای پست های مدیریتی استان / چه کسی استاتدار سیستان و بلوچستان می شود؟
رایزنی های گسترده برای پست های مدیریتی استان / چه کسی استاتدار سیستان و بلوچستان می شود؟در حالی که بعد از پیروزی حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری انتقال قدرت به آرامی در حال انجام است تلاشها و رایزنی های گسترده ای برای پست های مدیریتی استان از سوی اعضای ستاد دکتر روحانی آغاز شده است.
  

به گزارش ندای زاهدان در حالی که بعد از پیروزی حسن روحانی درانتخابات ریاست جمهوری انتقال قدرت به آرامی در حال انجام است تلاشها و رایزنی های گسترده ای برای پست های مدیریتی استان از سوی اعضای ستاد دکتر روحانی آغاز شده است.

اعضای ستاد روحانی در استان که عمدتا از فعالین سیستانی هستند و فضا را انحصارا در اختیار خود نگه داشته و از فضا  دادن به طیف بلوچ  خودداری می کنند سخت در تلاشند تا استانداری سیستانی را پشت میز بنشانند. میرشکاری فرماندار سابق زابل و عرفانی از گزینه های این طیف برای استانداری می باشند، نکته جالب اینکه تقی رخشانی از اعضای ستاد روحانی و رییس ستاد مهندس موسوی در سال 88   بدون داشتن هیچ سابقه اجرایی موثر نیز مدعی سمت استانداریست و حتی در محفلی خصوصی از موافقت مولوی عبدالحمید با استانداری خودش خبر داده است. این طیف علی رغم اینکه می داند انتخاب باقر کرد به عنوان استاندار شدنی نیست برای حفظ ظاهر وی را نیز به عنوان یکی از گزینه های استانداری معرفی کرده است.

همچنین شنیده می شود در روزهای اخیر این گروه بر سر تقسیم پست های مدیریتی دچار اختلاف های شدید شده و در داخل خود به گروههای مختلف تقسیم شده اند.یک گروه با برنامه ریزی رخشانی فعالیت می کند و جلسات مهم و تاثیر گذار خود را به صورت خصوصی و محرمانه و بدون حضور اعضای دیگر برگزار می کنند. افراد دیگر به  دلیل اینکه مدعی اند این گروه تمایلات تمامیت خواهی دارد از رفتار و عملکرد انها ناراضی اند و در تلاشند بتوانند از طریق کانالهای دیگر به اهداف خود دست پیدا کنند.

خانم اربابی رییس ستاد روحانی نیز در تلاش است بتواند در نهاد ریاست جمهوری یا وزارت کشور مشغول به کار شود.

از سوی دیگر طیف بلوچ نیز که از ستاد روحانی در استان نا امید شده اقدام به برقراری ارتباط مستقیم با ستاد تهران کرده و از طریق تشکیل کارگروهی مجزا برنامه های خود را پیگیری می کند. این کارگروه بعد از دیدار مولوی عبدالحمید با روحانی تشکیل شده است و چند چهره سیاسی فرهنگی و مذهبی در آن عضویت دارند.

این طیف افراد مختلفی را برای استانداری استان مطرح کرده اند. اولویت اول آنها انتخاب استاندار بلوچ است اما با توجه به اینکه تقریبا مشخص شده استاندار استان بومی نخواهد بود در تلاشند در مرحله بعدی  افراد شاخص و تحصیلکرده و با سابقه بلوچ در سایر استانها به سمت استانداری منصوب شوند. باقر کرد و پیمان فروزش از جمله این افراد هستند. این طیف برای استانداری سیستان و بلوچستان چشم به نیروهای توانمند ملی از جمله حسین مرعشی دارد که به نظر می رسد اتفاقی شدنی نخواهد بود.

طیف بلوچ از طریق کارگروه خود به صورت مستقیم پیگیر مطالبات اهل سنت است و راه خود را از ستاد استانی روحانی جدا کرده اند. ستاد مرکزی تهران نیز با توجه به نقش اهل سنت و مولوی عبدالحمید در آرای روحانی در استان توجه ویژه ای به این گروه دارد و قول های مساعدی برای آینده به آنها داده است.

 از سوی دیگر تحلیل ها در تهران مبتنی بر این است که با توجه به تجربیات گذشته و شرایط قومی و مذهبی حاکم بر استان انتخاب استاندار بومی سیستانی و یا بلوچ به هیچ عنوان به صلاح نیست . منابع نزدیک به کارگروههای روحانی انتخاب استاندار بومی را منتفی می دانند و اعلام کرده اند استاندار مناسب برای استان فردی غیر بومی ست که شناخت کافی نسبت به منطقه و مسائل آن داشته و از طرف دیگر از توان اجرایی بالایی نیز برخوردارباشد.

بر همین اساس از تهران شنیده می شود مهدی رحمانیان فرماندار سابق چابهار و مدیر مسوول فعلی روزنامه شرق، دانیال ملایی معاون سابق استانداری سیستان و بلوچستان و محمود حجتی استاندار سابق و وزیر دولتهای اول و دوم خاتمی،  از گزینه های جدی استانداری سیستان و بلوچستان می باشد.

   
  

به اشتراک بگذارید:       Share/Save/Bookmark

نظرات کاربران: 100 نظر (فعال: 67 ، در صف انتشار: 0، غیرقابل انتشار: 33)
مرتب سازی بر حسب ( قدیمیترین | جدیدترین | بیشترین امتیاز | کمترین امتیاز | بیشترین پاسخ | کمترین پاسخ)
شهنوازی
|    | 1392/7/9 - 17:43 |     1     2     |
با سلام ما کل بلوچ و زابلی از دکتر خجسته حمایت میکنیم چون گزینه خوبی هست برای استان چون کل نمایندگان و مردم زاهدان از وی حمایت خود را اعلام کردن

ج جواد
|    | 1392/8/3 - 00:15 |     0     1    
پاسخ: افریننننننن مادستان خود را به سمت دکتر خجسته می کنیم

sasan
|    | 1392/6/30 - 22:35 |     0     2     |
باسلا.به نظر من بهترین فرد واسه سمت استانداری استان ما مهندس نیکزادی پناه هستن.

خیرخواه
|    | 1392/5/29 - 05:37 |     1     4     |
به نظرم بهترین فردبرای استان مافداحسین مالکی به عنوان یک چهره ملی است

رضازهی
|    | 1392/4/23 - 05:23 |     4     8     |
اگر عرضه دارید با مولوی عبدالحمید ودکتر محمد تقی رخشانی ومیرشکاری مناظر بگذار ببین کی کم می آورد شما کوچکتر از آن هستید که به این بزرگواران ایراد بگیرید عرضه داشته باش نظراتم را بگذار

محمد ایاز
|    | 1392/4/21 - 05:04 |     18     10     |
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری!
قطعه شعر به جایی عنوان نمودند دوستان ، تقصیر ما است که مذهب مان با دیگران فرق میکند ما را از در انداخته اند بیرون حال تلاش می کنیم از دیوار داخل شویم چرا مینالیم و فریاد میزنیم حق فریاد زدن هم نداریم . بهتر است خموشی برگزینیم تا دوستان منفعت طلب حق خود را تمام و کمال ادا کنند ، در غیر اینصورت محکومیم به ناصواب گویی و زیاده خواهی .


ندرت زهی
|    | 1392/4/21 - 03:03 |     18     19     |
جناب مسعود خان شیرازی اتفاقا ما هم یه همکار شیرازی داریم بنده خدا شدیداً دنبال پول جمع کردنو مال دنیاست بهش میگیم چرا شهرت نمیری میگه واسه چی برم شیراز اونجا که کسی منو عددی حساب نمیکنه میشم یه کارمند عادی اینجا برام پله ترقیه پست میگیرم . خلاصه اینجا شده واسه یه عده پله ترقی که تو شهر خودشون عددی حسابشون نمیکنن . اگر استانه ما هم تا الان به جایی نرسیده واسه همین بکارگیری نیروهای غیر بومی بوده خیلی ها آمدن اینجا مدیرکل شدن یه مالو منالی بهم زدن و رفتن بدون اینکه حتی یه ذره به فکر خیر رسوندن به اینجا باشن چون براشون اهمیتی نداشته بعدشم با پست بالاتر یه جا دیگه گرفتن . حالا هم اگر شما توانیشو داری بفرما برو شهرت با هم وزنای خودت خودتو بگیر اگه تونستی بینه اونا چیزی بشی اونوقت میتونی حرفی واسه گفتن داشته باشی . اگر ما هم جای دیگه بریم و جای بچه های اونجا رو پر کنیم رفتاری غیر از این رو هم از اونا انتظار نداریم . شیرازو اصفهانو رشتم خوشبختانه پستهای حساس مدیریتی دسته خودشونه . تهرانم که پایتخته تو اداراتش از هر قومیتی که دلت بخواد پیدا میشن . پس قیاس تهران رو با اینجا نکنید .

امین
|    | 1392/4/21 - 01:39 |     13     7     |
مناظره بین محمد ایاز که از بچه های بومی استانه و محمدرضا که احتمالا غیر بومی هست جالبه . در واقع صحبتهای محمد ایاز از همه جهات درسته . من خودم تو یه اداره ای هستم که چندتا نیروی غیر بومی داریم که از دستشون عاصی هستیم تا زمانی که مدیرکلمون بومی بود هوامنو داشت اما حالا که مدیر کل غیر بومی شده تو اداره جیک نمی تونیم بزنیم . محمدرضا میگه شایسته سالاری کدوم شایسته سالاری وقتی بچه های بومی رو پست نمیدن از ترس اینکه فردا روز مدعی بشن و بخوان جاشونو پر کنن جلوی پیشرفت مارو گرفتن . خوب امثال محمدایاز همین چیزا رو دیدن که طرز تفکروشون این شده و منم به عنوان یه فرد بومی با محمد ایاز هم عقیده هستم . شما غیر بومی ها جلوی پیشرفت ما رو نگیرید تا ما هم نظرمون نسبت به شما عوض بشه .درواقع وقتی فرد شایسته بومی داریم اولویت پست گرفتن نسبت به فرد غیر بومی باهمون شایستگیها با فرد بومی هستش . اگر میگی نه حتما یه ریگی تو کفشت هست که میگی نه .

محمدایاز
|    | 1392/4/21 - 01:01 |     9     2     |
با سیه دل، چه سود گفتن وعظ نـرود مـیـخ آهـنـین در سنگ
جناب محمدرضا عزیز آنچه که من می گویم حرف دل همه بچه های بومی استانه نه حرفه دله خودم . اینها درد دل تحصیل کرده ها و نخبه های ماست که با وجود تمام شایستگیها و توانایشون به علت وجود همین مهمانان ناخوانده از پیشرفت بازموندن و بایکوت شدند به علت اینکه مذهبشون با دیگران فرق می کند ! بله ما حق داریم که در استان خودمون پیشرفت کنیم و این مطلب از نظر ما انتظار به حقی می باشد و از نظر امثال شما به این علت که منافعتون را در خطر می بینید انتظار نا بجایی است . اما حرف و طرز تفکر شما اهمیتی برای بچه های این استان ندارد . چون به این آگاهی رسیده اند که بهترین گزینه برای اداره استان فقط و فقط نیروهای بومی خود استان می باشند ، به این علت که قلبشان برای این دیار و این مردم می تپد و حرفه دل مردم مظلوم و محروم این استان را غیر از خودشان کسی نخواهد فهمید .

محمدرضا
|    | 1392/4/21 - 06:57 |     8     9    
پاسخ: نیروهای بومیتون رو هم دیدیم!
اون از اقای دهمرده ک توسط خودتون حذف شد
این هم از حاتم نارویی که هنوز تو برادریش تشکیک می کنید!!
من به شدت با نگاه قومیت محور و مذهبی سالار مخالفم و این نگاه رو از طرف هر گروه و قومی که باشه محکوم میکنم سیستانی،بلوچ،بیرجندی،یزدی و... و معتقدم افت پیشرفت هر منطقه ای نگاه بخشی نگره.شما هم با همون اگاهی ک که مدعی هستید همه بهش رسیدند دنبال نیروی ب قول و تعریف خودتون بومی باشید تا بعد ببینیم چ اتفاقی خواهد افتاد اگرچه تاریخ این تجربه رو پیش روی همه ما قرار داده بود ک نه تاک ماند و نه تاک نشان! بنابراین بحث ما به جایی نخواهد رسید.
خانه از پایبست ویران است
خواجه در فکر نقش ایوان است!


محمد ایاز
|    | 1392/4/20 - 07:20 |     16     13     |
جناب محمدرضا ما یکطرفه به قاضی نمیریم از قدیم گفتن گاهی گفتن حقیقت تلخه ولی باید گفته بشه . هیچکس برای ما دلسوزتر از خودمان نخواهد بود همانطور که برای یک فرزند دلسوزتر از مادرش کسی نخواهد بود . و شما نیز نمی خواهد که برای ما دایه دلسوزتر از مادر شوید . در نظرات قبلی نیز دوستان عنوان نموده اند تا زمانی که ما خودمان افراد توانمند و شایسته وبا تجربه در همه زمینه ها داریم طبعاً نیازی به افراد غیر بومی نداریم . ما وقتی نیروی تحصیلکرده بومی داریم نیازی نداریم فردی از استان دیگر بیاید اینجا مجوز استخدامی را که برای بچه های بومی اینجا در نظر گرفته شده است را پر کند و آنوقت جوان خودمان بیکار بماند . من کاری به سیستانی بودن دکتر دهمرده ندارم ولی بعد از دکتر دهمرده دوتا استاندار غیر بومی داشتیم کدامشون خدماتی را که این آقا برای استان انجام دادند توانستند حتی یک سومش رو انجام بدن . شما مانند همان میهمان ناخوانده ای هستید که سهم خواهی میکنید آن هم زیاده از حد ولی مردم این استان خوشبختانه آگاه شده اند و حنای این مهمان نا خوانده دیگر برای ما رنگی ندارد . دیگر با توجه به هوشیاری مردم استان اگر مهمانان ناخوانده بگذارند و دست از سهم خواهی و کارشکنی و تخریب نیروهای بومی بردارند انشا الله با کمک و یاری پروردگار استان ما شاهد پیشرفت روز افزون خواهد بود . و در پایان برای مهمان ناخوانده
اى مگس ! عرصه سیمرغ نه جولانگه تو است
عِرض خود مى برى و زحمت ما مى دارى


پیگیر
|    | 1392/4/27 - 17:50 |     0     1    
پاسخ: جناب محمد رضا کسی با شایسته سالاری مخالف نیست .مشکل اینجاست که وقتی جناب شایسته مورد نظر شما اومد سرکار خودش به شایسته سالاری پایبند نمیمونه و میره سراغ خودی ها
محمدرضا
|    | 1392/4/20 - 22:48 |     5     10    
پاسخ: شما چون زیاد حرف میزنی فکر میکنی حق هم میگی!
کسی ک شایسته باشه نگران دیگری نخواهد بود ک فکر کنه جایگاه اون رو گرفته. همونطور ک قبلا عرض کردم تفکر خودی و غیر خودی مطرود شده و شما هم که ادعای مادر ترزا رو دارید باید در جریان باشید ک این استان متعلق به همه ی مردم ایرانه نه فقط گروههای خاص ک تمام شایستگیشون در حذف و دعواهای قومی خلاصه میشه و همیشه اولین سوالشون اینه ک کجایی هستی!!!
شایستکی به تعلق قومی و مذهبی نیست اقای محترم به ازادگی و تخصص و تعهده! در ضمن دوران تندروی و دشمن خوانی و دشمن طلبی بیهوده تموم شده و برای شما ک جز خودتون برای تفکر و عقیده دیگر، شان و شخصیت و حقوقی قائل نیستید دعایی جز هدایت و ارزویی غیر اصلاح خودنمیتونم داشته باشم.
تو به تقصیر خود افتادی از این در محروم از که می‌نالی و فریاد چرا می‌داری!


ندای زاهدان
|    | 1392/4/20 - 06:20 |     8     0     |
از مخاطبین و دوستان عزیز تقاضا داریم از نام بردن از افراد و همچنین توهین به افراد و قومیت ها پرهیز کنند و در یک فضای سالم و دوستانه به اظهار نظر بپردازند.

ناشناس
|    | 1392/4/20 - 23:11 |     9     4    
پاسخ: از مدیران ندای زاهدان هم تقاضا داریم خودشون به کامنتها مثبت و منفی ندن تا شائبه طرفداری از کسی توسط ایشان،به اذهان متبادر نشه.

ناشناس
|    | 1392/4/20 - 00:00 |     122     113     |
این آقایونی که از طیف غیر بومی و بخصوص بیرجندی حمایت می کنند . از نزدیک ظلمی رو که توسط برادران بیرجندی به ما شده لمس نکردند . تو یکی از نظرات دیدم آقای سپاهی از سراوان در مورد زمان استانداری آقای امینی صحبت کرده بود بله من هم در همون زمان در استانداری سرباز امریه بودم قبلش که برم اونجا اصلا تو این باغا نبودم که بیرجندها چه جورین من که اونجا یه امریه بودم چه بدبختی ها کشیدم از دست اینا . بچه های بومی رو امریه نمیدادن میگفتن ظرفیت نداریم اونوقت میدیدی فرداش یکی از بیرجند آمده میگفتن بله امریه داریم خوبشم داریم ! یا استخدامی استانداری رو چی میگید به بچه های بومی تو مصاحبه کمترین نمره رو میدادن تا در عوض یه بیرجندی از خودشونو استخدام کنند . بازم بگید طرز فکر و عقاید ما مشکل داره . ما از نزدیک لمس کردیم و با چشم خودمون این تبعیض ها رو که در حق ما ، در شهر و استانمون به ما شده دیدیم . پس خواهشاً یکطرفه به قاضی نروید و به ما حق بدید که طرز فکرمون بهتر از این نباشه .

محمدرضا
|    | 1392/4/20 - 05:55 |     28     27    
پاسخ: از شما هم تقاضا داریم ک یک طرفه به قاضی نرید و همه رو ب یک چوب نرونید و همه رو در یک ظرف قرار ندید. اگر این ماساله ناحقی بوده ک اتفاق افتاده غلطی بوده که باید در اینده اصلاح بشه و مورد تایید هم قطعا نیست. چ در طیف بیرجندی باشه چ سیستانی چ بلوچ. عرض بنده اینه ک تفکر قومیت محور باید حذف بشه تا این استان پیشرفت کنه و این تفکر نه تنها محکومه که باید طرد بشه. اگر اصلاح رو از خودمون شروع کنیم جامعه اصلاح خواهد شد و جامعه اصلاح شده حاکمیتی مصلح و شایسته سالار برخواهد گزید.

محمد ایاز
|    | 1392/4/19 - 17:24 |     126     75     |
حرف ما حرف حسابه ، چون حرفمون حرفه حسابه و به مذاق برخی آقایون خوش نیامده ، شده حرف ناصواب ! وای به حال روزی که مهمان بخواد صاحبخانه رو بیرون کند . این استان به بلوچ و زابلی تعلق دارد از اسمش
پیداست پس با توجه به تز شما باید اسمش را تغییر داد وگذاشت سیستان و بلوچستان و بیرجندستان . جالبه مهمان از صاحبخونه تقاضا داره خونه رو
با اون شریک بشه امروز هالو می خواد فردا پذیرایی رو پس فردا آشپزخونه رو و همینطور ادامه میده تا اینکه کل خونه رو صاحب بشه و سند خونه رو هم حالا شش دانگ به اسم خودشون زدن . همین الان در یکی از ادارات کل استان سراغ دارم مدیر بیرجندی معاون بیرجندی حالا تزشون چیه تخریب نیروهای توانمند بومی به هر طریق ممکن تا بدینوسیله بی رقیب باقی بمونن . مشکل ما با شما سر اینه شما خیلی خیلی بیشتر از حق خودتون مطالبه می کنید حالا که ما به عنوان صاحبخونه حق خودمونو مطالبه می کنیم ، شدیم آدم بده شدیم قومیت گرا و تمامیت خواه !!!

محمدرضا
|    | 1392/4/20 - 05:47 |     2     16    
پاسخ: با همین تفکری ک شما دارید نه تنها پیشرفتی نمیکنید بلکه اگر کسی رو هم در حال پیشرفت ببینید هرچه در توان دارید ب کار میگیرید تا ان شخص هم پیشرفت نکند. الزاما هم این مساله ربطی ب غیر بلوچ و سیستانی نداره؛ تفکری ک شما دارید مشکل داره ک جز خودتون برای دیگری حقی قائل نیستید و این همون تفکر خودی و غیر خودیه ک نقطه مقابل شایسته سالاریه. فرض هم بگیریم همه استان دست دوستان بلوچ و سیستانی. فکر میکنید پیشرفتی حاصل میشه. مسلما خیر. قطعا حذف دیگری اغاز میشه چون تفکری حذفی و خودی غیر خودی بر اینگونه افکار حاکمه. نمونه اش هم در دوران اصلاحات و اصولگرایی ب وفور دیده شده ک بازگوییش در حوصله اینجا نیست
میثم
|    | 1392/4/19 - 20:20 |     106     3    
پاسخ: آقای محمد ایاز شما حرفه حق و حقیقت رو زدید . تو استان یکی از درد دل های بچه های بومی همینه . میگن مگر در بین ما اشخاص توانمند و تحصیل کرده وجود نداره پس چرا نباید از بین بچه های اینجا کسی پست بگیره و پیشرفت کنه اگه تو استان خودمون پیشرفت نکنیم پس کجا پیشرفت کنیم . خوب این قضیه قومیت گرایی نیست بلکه حرفه حسابه حالا یه عده چون می بینن منافعشون از این طریق در خطره درخواست به حقه مارو ناحق میدونن .

هاشمزهی
|    | 1392/4/19 - 02:08 |     140     130     |
دوست عزیمون علی آقا درست گفتن کلاً بیرجندیها برای اینکه جایگاهی در پستهای مدیریتی داشته باشن باید بین زابلی و بلوچ تفرقه بندازن و الا نمیتونن جایگاهی داشته باشن مگر ما بین خودمون در حال حاضر کم دکتر و مهندس و نخبه داریم وقتی خودمون توانایی و پتانسیلشو داریم چرا باید یه عده از یه استانه دیگه پستهای مدیریتی استان ما رو اشغال کنند . چرا باید تو هر آزمون استخدامی از بیرجند بیان ظرفیتهای استخدامی رو پر کنند . اونا میان اینجا استخدام میشن اونوقت بچه های اینجا از بیکاری واسه یه لقمه نون باید برن گازوئیل کشی کنن ! خدا رو شکر در تمام رشته ها خودمون به اندازه کافی فارغ التحصیل داریم . اصطلاح عامیانه شو بگم مگه خدای ناکرده مگه خودمون چلاقیم .

علی
|    | 1392/4/18 - 13:51 |     168     94     |
وای بر ما سیستانیها وبلوچها که همیشه چوب بی تدبیری خودمون را میخوریم
باز بیرجندیها میخواند بانردبان تفرقه بین زابلی وبلوچ بالا برند. همون کاری که با دهمرده کردند استان در زمان دهمرده چی بود حالا چی شده
کمی فکر کنید.......

مهدی
|    | 1392/4/18 - 17:14 |     224     214    
پاسخ: اخه چرا چرت میگی !
مگه استان فقط متعلق به این دوتا قوم هست.
اگر یک ذره ملی فکر میکردی الان وضع استان این نبود! متاسفام واست که اینقدر تنگ نظر و کوته بین هستی


میثم
|    | 1392/4/17 - 17:52 |     211     203     |
جالبه آقای مزاری تز هویت زاهدانی رو دادن معلومه که باید یه بیرجندی همچین تزی رو بده چون بیرجندیها جایگاهی در مدیریت استان ندارند . این استان متعلق به بلوچ و زابلی هست و خدا رو شکر قحط رجال هم در بین ما نیست که شما بیرجندیها بخواهید در اینجا عرض اندام کنید . برید استان خودتون پستهای مدیریتی رو دست بگیرید اگر چیزی در چنته دارید .

مسعود
|    | 1392/4/20 - 23:07 |     28     50    
پاسخ: جناب میثم!
شما هم تشریف نبرید تهران و مشهد و گیلان و خوزستان
چون اونجا متعلق ب تهرانیها و خراسانیها و رشتیها و خوزستانیهاست. قحط الرجال هم اونجا نیست ک شما بخواهید عرض اندام کنید!
کدوم سند تاریخی عنوان کرده که این استان متعلق به دو گروه هست! شما به چ حقی اصلا عنوان میکنید متعلق ب فلان و فلان است! این حرف شما خلاف عقل و منطق و حتی قانون اساسی مملکت است و حتی از اون بوی شوم جدایی طلبی و قومیت سالاری میاد. اگر اینگونه باشد ک تمام مردم تهران باید مهاجرت کنند ک تهران متعلق به تهرانیهاست!
تمام مردم اصفهان رانده شوند که اصفهان متعلق به اصفهانیهاست!
این چه دیدگاه مسمومیست ک ذهن و فکر مردم این منطقه رو درگیر کرده و جز خودشون هیچکس دیگه ای رو نمیبینند.
من از شیراز بنا ب شغلم اینجا اومدم و الان چند سالی هست که اینجا مهمانم. با این دیدگاههای ک وجود داره مطمئنم سالهای سال استانتون پیشرفت نخواهد کرد. چون جز خودتون برای دیگران حقی قائل نیستید.

محمدرضا
|    | 1392/4/19 - 15:17 |     123     172    
پاسخ: واست متاسفم
شما هم تفاوتی با تمامیت خواهانی که جز خودشون، هیچ تفکر دیگه رو برنمی تابیدن نداری!
اگر قابل اصلاح بودی قطعا وضعیت استان این نبود. امثال شما و تفکر شما در بین همه قومیتها در استان زیاده. تا وقتی درگیر تفکر قومیتی هستی، در همون جمود و خشک اندیشی خواهی بود و قطعا با وجود امثال شماها گره ای از مشکلات استان برای این مردم باز نخواهد شد !


م . مودی
|    | 1392/4/15 - 16:44 |     21     0     |
اینجانب خودم بیرجندی هستم آیت الله مزاری اهل روستای مزار یشت که در 8 کیلومتری شهر بیرجند واقع شده است می باشند آقا مهرداد عزیز بهتره یه جستجویی در اینترنت میکردید بعد نظر میدادید در ضمن شهر زاهدان از اقوام مختلف تشکیل شده است .

مهرداد
|    | 1392/4/17 - 13:17 |     80     76    
پاسخ: برادر گرامی
بنده منظورم آقای عادل مزاری بود که گفتم اهل زاهدانه. بله پدرشون بیرجندیه ولی ایشون همیشه عنوان کردند من زاهدانی هستم و اگر حافظه تاریخیتون یاری کنه ایشون تز هویت زاهدانی رو دادن که هرکس متولد زاهدانه و یا در زاهدان بزرگ شده، خودش رو زاهدانی بدونه نه جایی که اصالت پدر یا جدش بوده.


رحمان رحمت زهیرحمان رحمت زهی
|    | 1392/4/15 - 14:55 |     38     0     |
کاشکی اینها با هم و شورای مشورتی تشکیل میدادند

احمد علی
|    | 1392/4/15 - 03:09 |     5     44     |
عقل ومنطق هم میگوید سیستانی های استان که ۷۰درصد آنهابه دکترجلیلی و۳۰ درصد بقیه آنها هم به ۴نفرغیر از دکترروحانی رآی داده اند وبرعکس ۹۹ درصد بلوچ های اهل تسنن به دکتر روحانی رأی داده اند باید مسئولین ستاد دکترروحانی دراستان که زابلی هستند بایدپیشنهادبدهند که استانداریک فرد بلوچی باشد نه زابلی

سعید
|    | 1392/4/17 - 03:49 |     42     7    
پاسخ: من خودم سیستانیم خودم و خانوادم و تمام دوستای دور برم به روحانی رای دادیم . آخه کدوم زابلیه بی عقلی پیدا میشده که به جلیلی بیرجندی رای بده اگه 4 تا از طرفدارای شهریاری رای داده باشن شهریاری با طرفداریش از جلیلی باعث سرافکندکی ما شد .

م . مودی
|    | 1392/4/15 - 02:04 |     182     143     |
جناب آقای مزاری فردی است بسیار دیندار و متدین و پسر شهید والامقام آیت الله مزاری که از افتخارات شهر بیرجند هستند . نظر ایشان به نظرات برادران اهل سنت بسیار نزدیک می باشد انشالا که ایشان استاندار سیستان و بلوچستان شوند .

دانیال
|    | 1392/4/20 - 06:03 |     104     45    
پاسخ: آقای مزاری مسول ستاد آقای قالیباف بودند. پس استانداری سیستان و بلوچستان تقریبا برای ایشان محال است. ایشان همان شهرداری تهران را در کنار مراد خود یعنی آقای قالیباف داشته باشند سنگین ترند. ضمنا هر چه فکر کردم نفهمیدم ایشان چطوری از سرمایه های استان هستند. چه کارهای مثبتی برای استان انجام داده اند. ایشان سالها ست از آب و هوای تهران استفاده میکنند.
مهرداد
|    | 1392/4/15 - 13:02 |     267     311    
پاسخ: اقای مزاری که زاهدانی هستند اخوی. بهتره بگید از افتخارات و سرمایه های استان سیستان و بلوچستان هستند.

سپاهی از سراوان
|    | 1392/4/14 - 06:59 |     115     80     |
نمیدانم چرا ما بلوچها به بیرجندیها روی خوش نشان میدهیم در صورتی که اونها سیاست انگلیس را دارند تفرقه بنداز و حکومت کن من خودم سال 83 در زمان استانداری آقای امینی که قاینی بودند سرباز امریه در اونجا بودم کلیه پستهای کلیدی استانداری دست بیرجندیها بود از کارگزینی گرفته تا معاونت برنامه ریزی . چندتا پست بی اهمیتم دسته بلوچا و زابلیها بود . بچه های بومی رو به سختی بهشون امریه میدادن در عوض تا دلت بخواد از خود شهر بیرجند اونجا سرباز امریه داشتیم که چون غیربومی بودند دو برابر ما حقوق میگرفتند . جلوی زابلیها از بلوچا بد میگفتند جلوی بلوچا از زابلیها و با این روش دو طرفو به جون هم مینداختند و کار برای خودشون آسونتر می شد. دقیقا یادمه توی آزمونه استخدامی استانداری یکی از بچه های سراوانو که بالاترین نمره رو داشت تو مصاحبه رد کردند تا یه بیرجندی رو به جاش استخدام کنند دیگه ظلم تا چه حد . خلاصه که داخل نظرات در مورد استاندار شدن عادل مزاری دیدم و خیلی ناراحت شدم از اینکه ما بلوچها خوشحالی میکنیم از اینکه این آقا استاندار بشه تازه خبر نداریم بعدش چه فاجعه ای در انتظارمونه بدتر از زمان استانداری امینی خواهد شد واقعا باعث تاسفه . آقای دانیال ملایی رو میشناسم آن زمان معاون سیاسی استانداری بودند اصالتاٌ کرمانی هستند اگر استاندار بشوند فردی بیطرف خواهند بود .

سیستانی
|    | 1392/4/19 - 22:12 |     96     85    
پاسخ: اکبر آقا شما یحتمل سیستانی نیستید و اگر هم سیستانی هستید اصیل نیستید . که دارید از عادل مزاری طرفداری میکنید و بینش سیاسی شما واقعا ضعیفه این سوالو از خودتون پرسیدید که چرا قالیباف یا عادل مزاری به تعدادی زابلی و بلوچ در شهرداری تهران پست دادند خوب کاملا مشخصه چون رای این استان رو میخواستن تمام شد و رفت . حالا شما میگید چرا تمام مناصب شهرداری دسته بلوچاست خوب فرمانداری هم دسته زابلیهاست . ما میگیم پستای مدیریتی استان باید دسته زابلی و بلوچ باشه و لاغیر .
اکبر
|    | 1392/4/17 - 13:29 |     3     65    
پاسخ: شما ذهنیتت مشکل داره جناب سپاهی
بنده سیستانی هستم اما اصلا این مسائل مسخره و عبث واسم اهمیت نداره که طرف بیرجندیه یا بلوچه یاکرمانیه!
اگر کسی شایسته باشه و کارنامه ش هم اینو نشون بده باید ازش استفاده کرد. آقای ملایی که شما عنوان میکنید بنا به سوابق امنیتیشون به نظر خواهد آمد که بی طرف خواهد بود ولی هرکس که در موضع قدرت قرار بگیره مشخص میشه که رفتارش چگونه خواهد بود. آقای مزاری هم تا جایی که من اطلاع دارم در تهران که هستند از همه ی بچه های اینجا فارغ از تعلقشون به هر قومیتی استفاده کردند.
اگر قرار باشه با نگاه شما به مسائل نگاه کرد پس میتونیم شاکی باشیم که چرا شهرداری زاهدان فقط از نیروهای بلوچ و سنی در مناصب شهرداری استفاده میکنه، اون هم به سبب اینکه شورا دست بلوچ هاست. لطفا در دیدگاه بسته و یکسویه تون تجدید نظر کنید تا این استان روی پیشرفت و سرزندگی رو شاهد باشه چرا که بنا به گفته مارتین لوترکینگ ملتها شاهانی دارند که سزاوار آنند.


خوش قدم
|    | 1392/4/13 - 04:50 |     147     156     |
یک خبر خوش دارم
از دفتر شنیدم که اقای دکتر مزاری استاندار مورد نظر دکتر حسن روحانی هستند
و قرار است ایشون استاندار شوند.

ناشناس
|    | 1392/5/6 - 13:34 |     3     1    
پاسخ: عادل مزاری رییس یه مدرسه نمیتونه باشهمن در عجبم از دوستان عادل که اون رو در سطح ملی میبیننواقعاکه مشک های بی بو
رضا
|    | 1392/4/14 - 22:43 |     148     155    
پاسخ: شأن اقای مزاری بالاتر از استانداری استان هست
ایشون بنظرم از افراد ملی استان هستند که قدرشون در استان ما دونسته نمیشه.

رضا
|    | 1392/4/14 - 22:39 |     68     73    
پاسخ: شأن اقای مزاری بالاتر از استانداری استان هست
ایشون بنظرم از افراد ملی استان هستند که قدرشون در استان ما دونسته نمیشه.

نارویی
|    | 1392/4/13 - 18:05 |     143     118    
پاسخ: شتر در خواب بیند پنبه دانه / گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
خواب دیدین خیر باشه!!!!!!!!!


عبدالله
|    | 1392/4/12 - 23:08 |     63     5     |
حاتم ناروئی بلوچه حتما از نظر شما کسی که بلوچ و شیعه باشه بلوچ نیست ! بین اقوام کردم هم شیعه داریم و هم سنی پس طبق نظر آقایون باید گفت که اون کردای که شیعه هستن کرد نیستن . با این اوصافی که شما در پیش یه غیربومی رو از شهر دیگه میارن نگران نباشید همین یه استاندار بلوچم که بعد سالها گذاشتن بر میدارن .

نارویی
|    | 1392/4/13 - 18:04 |     7     53    
پاسخ: آقای عبدالله. خودم از طایفه نارویی هستم . ایشون نارویی نیستند که هیچ بلوچ هم نیستند و گرنه ما در بلوچها هم شیعداریم و خم سنی. اعم از طایفه نارویی . سارانی .بامری ،سجادی و یگر طوایف بلوچ... اول اطلاعاتت رو کانل کن بغد اظعار نظر کن.. کاری نداره از خودش بپرس بهت میگه ،از اطافیان نزدیکش بپرس. از ایرانشهریها بپرس که اونجا زندگی کرده و جدیدا هم با اونها وصلت کرده.... در ضمن ما از شما اطلاعات بیشتری داریم و میدونیم که مذهب و قومیت دو مقوله جدا از اهم هستند ولی در مرود ایشون واقعیت همینه که ما میگیم و واقعیت رو نمیشه کتمان کرد!!!

ناشناس
|    | 1392/4/12 - 21:45 |     8     38     |
انشاالله استاندار این دفعه بلوچ میشه...یا اینکه دل ما مثل همیشه می شکنه

بلوچ
|    | 1392/4/12 - 18:30 |     35     8     |
آره حقمونه که به قالیباف با اونهمه خدماتش به بلوچها رای ندادیم و حالا باید به 16 سال پیش برگردیم

یاسر
|    | 1392/4/12 - 06:40 |     43     20     |
همین حاتم ناروئی مگه چشه مگه بلوچ نیست حالا شیعه باشه چه اشکالی داره . ریش سفیدم که هست . این همه گفتید استاندار بلوچ خوب اینم استاندار بلوچ . حالا باز میگید نه استاندار باید تسنن باشه . اینا همش بهانه ست .

بهرام
|    | 1392/4/15 - 13:48 |     34     8    
پاسخ: اقای شهرام از خدمات قالیباف همین بس که اقای سنندجی از کردهای اهل سنت رو رییس اتوبوسرانی تهران که از سازمانهای معظم شهرداری تهران محسوب میشه، گذاشته؛ چندین تن از بچه های همین استان رو اونطور که من شنیدم شهردار ناحیه و مسولیتهای دیگه در شهرداری تهران دادن. معلومه بدون تحقیق و بررسی و صرفا رو شنیده ها رفتی رای دادی وگرنه اگر کارنامه قالیباف رو میدیدی بعید بود که انصاف رو میزاشتی کنار و بهش رای نمیدادی
شهرام
|    | 1392/4/13 - 04:06 |     2     35    
پاسخ: اقا یاسر از دنیا خیلی عقبی. حاتم نه بلوچه نه اهل استان ما. فقط به دلیل فامیلش که نارویی منتش روسر بلوچاست. در واقع سر بلوچای ساد ه رو کلاه گذاشتن یه جور عوام فریبی بود!
در جواب اون دوست کامنت گذار به اسم بلوچ باید بگم که قالیباف اگر خدماتی داشت در استان تهران باید خیرش به مردم بیشتر میرسد که بهش رای میدادند. اون هیچوقت به بلوچا خدمت نمیکرد.. !! و در ضمن هنوز اتفاقی نیافتاده که قضاوت می کنید که حقمونه!!!!!!

ناشناس
|    | 1392/4/12 - 21:43 |     4     30    
پاسخ: اره استاندار باید اهل سنت باشه.بعد سی سه سال.و ثانیا حاتم کجا بلوچه

رضا
|    | 1392/4/12 - 06:33 |     30     2     |
آخر قصه این دعوا اینه که استاندار غیربومی میاد . هم زابلی ساکت میشه هم بلوچ ، همه میشینن سرجاشون . اونوقت یه معاونتو میدن به زابلی یکی رو هم به بلوچ مثل همین حالا دو تا معاونم از خودش میاره بعلاوه فرمانداری زاهدان . مثل دوران استانداری علی محمد آزاد .

رضا
|    | 1392/4/12 - 03:34 |     29     3     |
آخه مشکل ما در چیه که همواره میگن استاندار بومی نذارید ، مدیرکل بومی نذارید . یعنی اگر استاندار غیربومی بیاد واسه این استان و مردمش دلسوزی میکنه . از قدیم گفتن از ماست که بر ماست .

میثم
|    | 1392/4/11 - 18:17 |     37     2     |
زابلی و بلوچ با هم بسازید . نگذارید دیگران از این آب گل آلود ماهی بگیرن آخر سر با این اوصاف دستمون خالی میمونه مثل همیشه !

میثم
|    | 1392/4/11 - 18:12 |     33     5     |
متاسفانه تا از این جنگ و جدالها میان سیستانی و بلوچ هست استان ما به جایی نخواهد رسید آخر سرم با این دعواها نه به زابلی چیزی میرسه نه به بلوچ . اونوقته که غیربومیهای فرصت طلب که همیشه از این آب گل آلود ماهی گرفتن تورشونو پهن میکنن زمان استانداری آقای ... رو به یاد بیارید اون موقع اگه یادتون باشه به استانداری اینجا میگفتن .... بازم خدا خیر بده دکتر دهمرده رو که همه رو پاکسازی کرد فرستاد ولایت خودشون . به اون دوران فکر کنید درس عبرت بگیرید با هم بسازید تا استان پیشرفت کنه نه پس رفت .

حامد
|    | 1392/4/11 - 16:28 |     11     11     |
ملت مظلوم بلوچ همیشه همینجوری حقش تلف می شود، با تمام احترام برای این ریئسان ستادها ، مردم برای اینها تره هم خرد نمی کنند مردم بلوچ اگر فعالیت سیاسیون با محوریت علما نمی بود یک رای هم بابت ثواب نمی دادند، اما از قدیم گفته اند:
جور گل بلبل کشد بویش را باد برد
ولی با رایزنی های جناب مولوی عبدالحمید در دفاع از حقوق شهروندی بلوچ و اهل سنت ان شاء الله امیدواریم که تبعیض ها کمتر شود .

بلوچ اروپایی
|    | 1392/4/11 - 03:26 |     21     12     |
لطفا اعتبار و سطح مطالبات واقعی مردم بلوچ را به سهم خواهی های گروهی و یا فرصت طلبی های شخصی برای جاه و مقام تنزل ندهید. ما باید از مطالبات اصولی نظیر حق انتخاب مردم برای استاندار دفاع کرد. یا وگرنه استاندار فعلی یک بلوچ است بسیاری از فرمانداران و بخشداران نیز بلوچ هستند. ما باید به دنبال حقوق اساسی مردم بلوچ باشیم و نه پست و مقام خواهی فرصت طلبانه.




عبدالغنی ملک زاده
|    | 1392/4/12 - 17:53 |     8     1    
پاسخ: آفرین گل گفتی بلوچ جان ما آدمی میخواهیم که فکر و ذهنش سوراخ نباشه وفقط برای دغدغه های این مردم فهیم اعم از شیعه وسنی خواه بلوچ یا فارس کوشا باشه واقعا دست مریزاد
بلوچ ایرانی
|    | 1392/4/11 - 15:27 |     9     7    
پاسخ: یلام جناب بلوچ اروپایی. من هم با شما موافقم که نباید خواسته ها در حد پست و مقام باشد. اما بخش بزرگی از مطالبات مردم توسط مدیران شایسته و مردمی و باسواد محقق می شوند. در ضمن جنابعالی چون در اروپا زندگی می کنید. جهت اطلاعتان باید بگویم که استاندار فعلی بلوچ نیست فامیلش نارویی هست ایشون اهل فهرج و از استان کرمان هستند!! به دلیل اسم فامیلی ایشان منتش سربلوچاست !!ما نه استاندار بلوچ میخواییم نه سیستانی .استانداری میخوائیم که ته ذهنش مرزبندی بلوچ وفارس نباشه ،ولی آگاه به حقوق شهروندی و انسان منصفی باشه!!
147
|    | 1392/4/11 - 09:23 |     1     10    
پاسخ: دوست گرامی اقای حاتم ناروئی نه بلوچ نیستبلکه ازبلوچ بودنهم شرم داره ایشان ازشیعیان بمی هستند که روزگاری در ایرانشهر درس خوانده و به برکت مردم ایرانشهر به جائی رسیده اگربلوچ بودن چنتا مدیر کل بلوچ و... گذاشتن

ع. اربابی
|    | 1392/4/10 - 21:25 |     8     8     |
انتخاب باقر کرد به عنوان استاندار شدنی نیست برای ??????به چه دلیل؟؟؟؟

مهرداد
|    | 1392/4/10 - 18:21 |     33     12     |
برادران بلوچ حقشونه اینگونه باهاشون رفتار بشه؛ وقتی صداقت و کارنامه ی افرادی مثل قالیباف رو ندیدند که چگونه از اهل سنت در مدیریتها استفاده کرد و می کنه، نباید حالا دلخور باشند که چرا داره تمامیت خواهی میشه و اونا به بازی گرفته نمی شوند. خود کرده را تدبیر نیست!!!

بلوچ ایرانی
|    | 1392/4/11 - 15:30 |     4     9    
پاسخ: خیلی دستپاچه و ذوق زده شدی دوست عزیز. بلوچا اجازه نمیدن کسی بهشون توهین کنه. ج.ابشون رو تا الان گرفتن و خواهند گرفت!

دوست شهریار
|    | 1392/4/10 - 16:23 |     13     6     |
باسلام
لطفا به خانم اربابی بگید اگه در وزارتخانه پست کلانی گرفتندو. این آقا شهریار مارو هم به عنوان رانندشون استخدام کنه. چون کت و شلوار رانندگی خیلی بهش میاد . آخه ایشون به کت و شلوار نسبت به لباس بلوچی بیشتر علاقه منده !!. راستی یه دست کت و شلوار شیک هم هدیه ی انتخابات و تلاشهای بیدریغشان در جذب آراء دانشجویی به دلیل وجهه ی اجتماعی شان در منطقه بهش بدین!!!!!!!!!!!!!!
مرسی از لطف شما!!

محمد رئیسی
|    | 1392/4/10 - 13:25 |     15     5     |
آقای روحانی که به دنبال تدبیر هست. باید بداند که سوء مدیریت ها در استان ما باعث نا امنی و نارضایتی مردم شده حتی در سیستان که این دوستان خود را متعلق به آنجا می دانند... نگاه غاصبانه چنین افرادی باعث مشکلات مردم شده.... اما دیگر اجازه نخواهیم داد این اتفاقات تکرار شود.
اگ آقای روحانی به گستره سیستان و بلوچستان نگاه عمیقی بیندازند و با توجه به جمعیت تعداد مدیران کلیدی سیستانی و بلوچ را بررسی نماید پی به بی عدالتی بزرگ در منطقه می شود!!

رستم از زابل
|    | 1392/4/10 - 13:19 |     13     6     |
تعجب نکردم که آقای رخشانی و آقای عرقانی و در مجموع سیستانی ها به دنبال استانداری باشند! این گروه توانایی شان دوچندان هست چون همیشه در انتخابات ها فعال میشوند . راستی د ر این هشت سال که بیشتر نیروهای اصلاحطلب در حاشیه بودند . این خانم و آقایان کجا تشریف داشتند . ؟!!!اسم خانم اربابی را به عنوان رئیس ستاد تازه شنیدیم!! که فعالیتی هم نداشته.. در دانشگاه هم که فعالیت اجتماعی -فرهنگی نداشته!! حداقل یه چند سالی تمرین سیاسی داشته بشه بعد وارد پست های مدیریتی کلان بشه!!!

شکوه بلوچ
|    | 1392/4/10 - 13:13 |     23     21     |
درود بر شما
یکی نیست به سرکار خانم اربابی بگه با کدوم تلاش برای پیروزی آقای روحانی میخوایید در مسند مدیریت های کشوری باشید . حداقل به میزان آرایی که در سیستان کسب کرده اید نگاه کنید.اگر انصاف داشته باشید . آن میزان رای، رای همیشگی اصلاحات بوده که با کوشش اهل تسنن توسط افراد خاص صورت به دست می آمده . از این 53 درصد ،به جرات می توان گفت 40 درصد آن رای بلوچ هاست. البته حق دارید چون همیشه اینگونه بوده . رای ما را به اسم خودتون میزدید...در ضمن نگاه شما و تیمتان به اهل سنت و بلوچها همان نگاه تبعیض گونه و انحصارطلبانه هست.از تیمی که با خود به تهران برده بودید به روشنی این موضوع مشخص میشد.با 53 درصد رای سیستان. 10 الی 15 نفر سیستانی و 4-5 نفر بلوچ سراوانی. و آقای پربار که خدا رو شکر در همه ی ستادها حضور داشته!!! ... در قسمتهای دیگر بلوچستان آرا را چگونه کسب کردید؟!!! رئیس ستاد نداشتید . یا مثل شما عزیزان در زاهدان به چشم نمی آمدند؟!!! افسوس که تحصیلات بینش و نگرش افرادی مثل شما را تغییر نداده است!!!!!

شهروند
|    | 1392/4/10 - 11:48 |     6     7     |
با سلام
دوستان عزیز از همان آغاز پس از انتخابات اینگونه بوده و همچنان خواهد بود. فقط عیار دلسوزی گروه ها و افرادی را که مطالبات مردم را مطرح می کنند باید از نوع گزینه های پیشنهادیشان و اینکه چه میزان با واقعیتهای استان مرتبط است سنجیدۀ
این که گروه ها و حتی افراد دنبال منافع خود هستند در تمام دنیا وجود دارد اما مهم نقطه تلاقی اهداف و منافع گروهها است که در کجا و طی چه زمانی با منافع عمومی محلی ملی و بین المللی گره می خورد.
و این چیزی است که تاکنون از آن غفلت شده است.


نظر شما:
نام:
پست الکترونیکی:
نظر
 
  کد امنیتی:
 
   پربیننده‌ترین مطالب  
  جزییات ماجرای ربوده شدن لنج ایرانی توسط دولت سومالی/ارتباط با صیادان ربوده شده از طریق واتس‌اپ
  قشر فرهنگی با تکلیف گرایی روح حقیقت دین داری را احیا می کنند
آرشیو پربیننده‌ترین مطالب
::  صفحه اصلی ::  تماس با ما ::  پیوندها ::  نسخه موبایل ::  RSS ::  نسخه تلکس
© ندای زاهدان 1391
info@nedayezahedan.com
پشتیبانی توسط: خبرافزار
website statistics